torsdag 1. januar 2015

Eiendommen, drømmen, hagen. Og nå også bloggen.


Hmm, en blogg. Javel. Men kanskje mere en online dagbok for meg selv. Som alle kan lese. Fungerer det? Andre har gjort det, og jeg leser deres. Så hvorfor ikke jeg også. Vi får se.



Jeg overtok altså denne eiendommen i Fjordvegen 524 ute i Kaldfjorden på Kvaløya i Tromsø kommune 1. oktober 2014. Eiendommen er på ca. 1,5 mål, men det meste er bratt blokksteinur og berg. Det er kun en liten del framfor huset som er anlagt som hage/plen av de tidligere eierne.

Det er altså her jeg ser for meg at det kan bli en pen liten hage, selv om dette nok er i sone h6-h7 kystklima, med mye vind og regn. Og store muligheter for barfrost om vinteren. Allikevel vil jeg prøve. Roser. Så mange som mulig. Buskroser, klatresoser, David Austinroser, gamle historiske roser, villroser. Det blir spennende (og forsåvidt kostbart også) å se om det vil være mulig å få de til å klare seg gjennom vinteren her ute.

Ellers har jeg planer om sitteplasser, grønnsakshage, kanskje et drivhus hvis jeg får råd noen gang, bærbusker og en del til.

Velkommen innom på besøk, og hyggelig at dere leser her.

2 kommentarer:

  1. Heisann Bjørn Erik. Koselig lesning å kjekt at du deler dine drømmer med oss. Ser frem til videre lesning og få se at dine fremtidsdrømmer om hage og drivhus går i oppfyllelse!!! Klem fra mæ

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tone, godt nytt år, og takk for hyggelig tilbakemelding. Drømmene kan ingen ta fra oss, og de koster jo heldigvis ingenting. :-)

      Slett